Az FTC hokiszakosztályának újdonsült vezére ahogy érkezett, rögvest belehúzott a transzferekbe. De ki gondolta volna, hogy főnökletének második hónapjában már a tizedik játékost igazolja le a Székesfehérvárról érkezett úriember? Mindeközben a nagy rivális rég nem látott gondokkal küszködik... Szappanopera a javából!
Csabai Gábor, a zöld-fehérek szakosztályvezetője sok jót ígért a nyilvánosságnak, de annál kevesebb vállalhatatlan dolgot. A kétkedők szokásukhoz híven hamar megrohamozták a fórumokat cinikus megjegyzéseikkel, melyek szerint az idegenszívű menedzser nem lesz képes ütős keretet varázsolni a pesterzsébeti jégre. Nos, két és fél hónap után részükről csupán sűrű mea culpázás, illetőleg síri csönd volt tapasztalható, hiszen a mai napon megjelent a hír: Borsos Attilával együtt a nyáron immáron tíz kiváló jégkorongozó csapott az új fejes tenyerébe.
Ha minden a tervek szerint megy, idén sokszor örülhetnek még a fiúk...
Kik is ők? Fent említett mellett szintén Dunaújvárosból érkezett Horváth Gáspár, az Újpesttől Borbás Gergely, Bontovics Márton és Hüffner Adrián, a Vasastól a szapporói hősök közt számon tartott Majoross Gergely és Peterdi Imre, Szlovákiából a fiatal Dancsfalvi Norbert, Szerbiából az ukrán Vitalij Gavriljuk, valamint a messzi Finnországból Timo Lindström kapus. Érkezett továbbá a Partizan Beogradtól Hakan Nygren svéd vezetőedző, illetve a negyedik kerületből Valentényi Sándor gyúró és felszerelés-menedzser. Ha pedig mindez még mindig nem lenne elég, a zöld-fehér hokisok ígéretet kaptak Rieb György klubelnöktől egy saját ferencvárosi jégpálya megépítésére.
Ugyan a tavalyi pontgyáros, Beau McLaughlin és a fiatal Hegyi Ádám távozása némiképp érzékenyen érintette az FTC szurkolóit, összességében optimistán várják az előttük álló idényt, hiszen az érkezők mellett a klubnál maradnak olyan húzóemberek, mint Hoffmann Attila, Jánosi Csaba, vagy éppen a szlovák Marko Hucko.
Kérdés, hogy vajon minderre kinek és miből futotta? A hírek szerint ugyanis az Erzsébetre csábított hokisok anyagilag felettébb kedvező ajánlatot kaptak egytől egyig, a távozó McLaughlin is fizetése másfélszereséhez jutott volna a következő szezonban. És akkor a pályaépítésről még nem is beszéltünk. Úgy tudjuk, a válasz nem másutt keresendő, mint az OrangeWays szerfelett méltányos támogatása körül. A busztársaság 2007 novemberében indította útjára első járatát, 2008-ban a Ferencváros futballcsapatának volt a főszponzora, jelenleg az egyik legsikeresebb hazai buszos cég. Ugyan mostanában Kovács Miklós vezérigazgatónak sem telnek eseménytelenül a napjai, úgy tűnik, Csabai Gáborék szilárd alapnak tekintik hozzájárulását a kilencedik kerületi jégkorong fellendítéséhez.
Láttunk már itthon nem egy példát a gyorsan felépülő, majd ugyanolyan gyorsan széthulló csapatokról. Többek között az örökös nagy ellenfél, az Újpest is áldozatául esett már a felelőtlen költekezésnek. A lilák jelenleg az utóbbi tíz év talán legnagyobb válságát élik meg, költségvetésük a felére csökkent, több húzóemberük is eligazolt. Vajon fenyegeti ez a veszély a zöld-fehéreket? A szezon végén visszatérünk rá.