A múlt hétvégi, törökországi Forma 1-es futam egyik legnagyobb szenzációja volt, hogy a két Red Bull Racing-es autó egymást fosztotta meg a győzelem lehetőségétől. Ez pedig nem csak a világbajnoki címért folyó versenyfutásban érinti őket érzékenyen, de a csapat pozitív megítélésén sem segít. Pedig az egész istálló ezért jött létre.
A Red Bull már 1995 óta jelen van a száguldó cirkuszban, kezdetben a Sauber csapat főszponzoraként tündökölt. Később, ahogy a termék egyre nagyobb népszerűségre tett szert, már azt is megengedhette magának a tulajdonos, Dietrich Mateschitz, hogy jelképes egy dollárért felvásárolja a megszűnés szélén álló Jaguar csapatot. Az istálló pályája folyamatosan ível felfelé, idén az egyik legnagyobb esélyes a világbajnoki címre. De a fentiekhez hasonló malőrökre nincs szükség…
Mateschitz egyértelműen azért vásárolta meg a csapatot, hogy a marketingtevékenysége során felhasználja. Nem a világbajnoki cím volt az elsődleges cél, az már csak plusz, ha sikerül. A Forma 1-en keresztül azt a fogyasztói réteget szólíthatja meg, amely számára a legfontosabb. Másodsorban a termék-, és a Forma 1 jellemzői nagyban hasonlóak, a kettő között könnyű párhuzamokat felfedezni (gondoljunk csak a Red Bull jelszavára). Mateschitz emberei szinte minden hétvégén kirukkolnak valami egyedi ötlettel, legyen szó utcai versengésről, paddock „buliról” vagy bármi másról. Monaco-ban pedig még egy lapáttal rátesznek, emlékezzünk csak a Star Wars figuráknak beöltözött szerelőkre.
Látható tehát, hogy a pozitív image az egyik legfontosabb az istálló/tulajdonos számára. Ezért sem engedhető meg a múlt hétvégéhez hasonló kakaskodás. Főleg bosszantó a számukra, hogy a legnagyobb rivális, a McLaren két pilótája úgy csatázott egymással, hogy bőven hagytak egymásnak helyet. Most mellékes, hogy a Sebastian Vettel vagy Mark Webber hibázott (bár véleményem szerint mindketten ludasak az eseményekben). Vettel baleset utáni reakciója pedig még tovább rontott a helyzeten, mikor megkérdőjelezte kollégája értelmi színvonalát. Maga Mateschitz is kiakadt a dolgon, felhívta a csapat vezetőjét, pedig ő aztán nem szokott beleavatkozni az istálló hétköznapjaiba. De ami sok az sok. Természetesen azóta lezajlott egy „béketárgyalás”, ami után minden fél úgy nyilatkozott, hogy az ellentéteket feloldották. Azonban ez könnyen lehet, hogy csak a nagy nyilvánosságnak szól. Kíváncsian várom mi lesz a következő futamon, ha a két autó versenyszituációba kerül. Mert, ha megint nem úriemberek módjára cselekednek, akkor valakire könnyen igaz lehet a Red Bull mottója: „Szárnyakat ad…”.