A holland söripar egyik óriása, a Heineken egy igen érdekes kísérletet végzett Olaszországban 2009. október 21-én. Ennek a milánóiak itták meg a „levét”… vagy mégsem?
Ezen a napon a világ szinte minden médiuma Madrid felé fordult, mivel e nap 20.45-kor játszotta a Real Madrid az AC Milan elleni Bajnokok Ligája csoportmérkőzését. Mint általában lenni szokott, a milánói drukkerek nagy elánnal készültek a mérkőzésre, és mindenki az esti összecsapást várta! De furcsamód valami közbejött…
A Heineken – a Bajnokok Ligája egyik hivatalos szponzora – úgy döntött, hogy megtréfálja az AC Milan híveit. Ennek apropójából a mérkőzés napjára egy „áleseményt” szervezett, mint konkurens programot a szerda esti szabadidő eltöltésére. A kísérlet kiötlői egy költészettel egybekötött hangversenyt hoztak össze a rangadóval egy időben. A kétszáz beavatott – közülük 100 barátnő, 50 egyetemi tanár, 50 munkaadó – feladata az volt, hogy meggyőzze a több mint 1000 AC Milan szurkolót, hogy inkább a hangversenyen vegyenek részt, és mondjanak le a mérkőzés megtekintéséről. Több száz diák, alkalmazott, barát és újságíró jelent meg a hangversenyteremben azon a bizonyos napon. Nem voltak képesek nemet mondani! A kitartásuk azonban gyümölcsöző volt, mivel nagy meglepetésükre nem maradtak le a nagy derbiről! A videóból több is kiderül!
A Heineken eme reklámfogása valóban kedvező képet alakíthat ki a cégről alkotott vélemények sorában, ezt mi sem tükrözi jobban, mint a számok. 1136 „áldozat” jelent meg személyesen a Mahler Auditóriumban, azonban a médiafigyelem ennél sokkal nagyobbra hágott. Több mint 1,5 millióan nézték a „szenvedő” alanyokat a SKY Sports élő közvetítésében, 10 millióan látták másnap a hírekben, és több mint 5 millió internetező keresett rá a videóra az eseményt követő két hétben. A Heineken ezen próbálkozása igen széles rétegeket mosolyogtatott meg, és ennek hatására a fogyasztást tükröző mutatók is nyilvánvalóan emelkedtek. Az emberek fogékonyak az ilyen típusú „elvont” marketingfogásokra. A kreatív, egyszerű, de roppant hatásos reklámoké a jövő. Az ilyen típusú hírveréssel széles körökben el lehet érni a fogyasztókat. A napjainkban egyre jobban domináló közösségi portálok (Facebook, Twitter, stb.) és videómegosztó site-ok (YouTube, Vimeo, stb.) lehetőséget adnak a nagy cégeknek, hogy akár ingyen is komoly promóciót érhessenek el.
A „szájról szájra terjedés” hagyományát (jelen esetünkben PC-ről PC-re küldésről beszélhetünk) kihasználva rengeteg emberhez juttathatják el a márkanevüket. A Heinekennek erre szüksége is volt, mivel a Sport Markt felmérése szerint a 2009/10-es szezonban éppen hogy csak befértek (a 20. helyen „kullognak”) a húsz legismertebb futballszponzor közé. A 20-as listán bőven megelőzi őket az egyik legnagyobb rivális, a Carlsberg, amely a 7. pozíciót foglalja el. Eddig a Heineken szponzorációs filozófiája nagyobb hangsúlyt fektetett a nemzetközi zenei fesztiválokon (Heineken Open'er Festival, Oxegen, BalatonSound, stb.) való megjelenésre, de ez a videó is mutatja, hogy jó irányba haladnak a sportban való szerepvállalás további erősítéséhez. Csak így tovább!