bemutatkozás | sportmarketing | sportgazdaság | heti magyar | boxutca | 5 fogas kérdés | a hét embere

Facebook

Partnereink

Icezone.hu
Sportmarketing
Sportforrás

Friss topikok

  • pizarro: nem ő vitte az Európai Bíróság elé Előzetes döntéshozatali eljárás volt... (2012.06.17. 18:50) Hohó, te ma nem játszol kisapám!
  • 1116001: Közben a teljes csapat egy emberként állt ki Nagy Laci és a levél mellett. Az egész hasonlít Bodr... (2010.11.05. 18:53) Adios, nagylaci!
  • Don Fender: Lassan már illene a Face Teamről is írni egy cikket (esetleg interjút készíteni). (2010.10.09. 12:18) USA a kosárlabdavilág tetején
  • fefus: Tetszett a cikk! Voltak benne számomra új dolgok is! Viszont ha a focit meg szeretnénk menteni, va... (2010.08.07. 19:44) "Föltámadott a tenger..."
  • iFi: @fefus: köszönöm a véleményt! S valóban ez egy igen feszített, de nem túlzottan hangoztatott téma.... (2010.08.03. 14:47) Örök vita - tabu téma?

Licenc

Creative Commons Licenc

F1: újdonságok kellenek!

Dr. Robin Masters 2010.04.27. 19:52

Bernie Ecclestone, a Formula 1 mindenható ura nemrégiben újabb kinyilatkoztatást tett a száguldó cirkusz jövőjével kapcsolatban. Elöljáróban annyit, igaza van, tényleg kellenek az újdonságok!

Az F1 az idei évben már 19 futamból fog állni, feltéve, ha a Dél-Koreában épülő pálya időben el fog készülni. A jongani pálya munkálatai állítólag jól haladnak, de biztosat csak akkor lehet erről mondani, ha már októberben tényleg lesz futam is! Az újítás fontos, ezt tudja jól Ecclestone is és csapatok is. Hiszen csak ez által tudják a széria népszerűségét fenntartani és növelni, az új pályák megjelenése pedig egyfelől az adott ország imázsának is jót tesznek, nem mellesleg gazdaságilag is jól jön a verseny idején felélénkülő sportturizmus. Másrészt az új pályák, amelyek igazán modern építészeti megoldásokat nyújtanak, emelik az F1 színvonalát és exkluzivitását. Haramadrészt, mindez új befektetéseket eszközöl, amellyel munkahelyeket lehet teremteni, és új szponzorok is feltűnhetnek a színen, valamint talán a már bent lévők is több pénzt hajlandóak a széria támogatására áldozni.


Ilyen lesz, ha elkészül a dél-koreai pálya

Kérdezhetnénk, hogy mégis milyen az ideális helyszín az F1 számára? Olyan, mint a széria - drága és exkluzív, sugárzik belőle a csúcstechnika, a modernitás, de ugyanakkor lehet klasszikus és elegáns is. Utóbbira jó példa a monte carlói futam, ahol a felső tízezer szinte minden évben betölti a pálya menti lelátókat, vagy aki nagyon megteheti, akár a saját jachtjáról, de akár a saját villájának a teraszáról is végigkövetheti a futamot. Monaco az F1 idején mindig tele van, jönnek a rajongók, a csapatok, a szállodákban már hónapokkal előre minden szoba foglalt. Ez a kis hercegségnek óriási reklámot és bevételt jelent, a nézőknek pedig egy látványos környezetbe helyezett versenyt.


A Cote D'Azure csodálatos panorámája

Az F1 ura is pontosan ezt szeretné: még több, Monacóhoz hasonló helyszínt, ami odavonzza az embereket. Erre az utóbbi években már született pár remek példa a motorsportok csúcsának számító F1-ben. Újabb példaként említhetnénk a sivatag közepén felépült, és azóta a nyitó futam címét betöltő bahreini pálya Sakhirban, vagy a tavalyi szezonban debütált, a monte carlói környezetet is verő versenypálya Abu-Dhabiban. A pálya, ahol a versenyzők és a nézők is egy csúcs, fényűző környezetben érezhetik magukat.


Yas Marina, fényárban úszó szezonzárás

A modernitás és az újdonság természetesen nem minden esetben egyenlő a sikerrel. A legutóbbi futam, a Kínai Nagydíj ismételten szinte üres lelátók mellett zajlott, hiába a közel 200 ezres befogadó képesség. Bernie Ecclestone sem elégedett a pálya telejesítményével, mindez ráadásul pont egy olyan országban, amely gazdaságilag az egyik legversenyképesebb, folyamatosan növekvő életszínvonallal és vélhetően több százmilliós F1-es rajongótáborral. Ennek ellenére mégis 5 éves szerződést hosszabbítottak, és előreláthatólag ezt többször megfogják újítani. Hiába, az állami hátszél mégis csak erős! Ecclestone egyébként a helyieket okolja a futam népszerűtlensége miatt, elmondása szerint, ha valaki az elmúlt hetekben Sanghajban járt, nyomát sem lelte annak, hogy itt bizony F1-es futam lesz, illetve zajlik.


Üresek a lelátók Kínában

Talán a Kínai Nagydíj sikere nem is a pályán múlik. Lehet, a helyiek körében nagy lökést adhatna az F1-nek, ha lenne egy saját pilótájuk, aki miatt kilátogatnának szurkolni. Ismerve a kínai dinamizmust és tettrekészséget nem lennénk meglepve, ha az elkövetkezendő években feltűnne egy tehetséges kínai versenyző.

Modern versenypályák, látvány, pompa, pár éven belül akár 25 helyszín. Mindez Bernie barátunk víziója az F1 jövőjét tekintve. Mégis hol? Jövőre a 20. helyszín India lesz, később pedig akár megjelenhet a versenynaptárban egy oroszországi, egy római és egy New York-i futam is. Az USA-ban mindenképpen vissza akarják vinni a futamot a pár éve ejtett Indianapolisi Nagydíj helyébe. Az orosz futam is biztos befutónak tűnik, főleg, hogy már van egy orosz versenyző is az F1-ben Vitalij Petrov személyében. A rajongótábor tehát garantált, illetve nem illik elfeledkezni a Lada gyár szponzori megjelenéséről sem. Minden bizonnyal óriási lobbi mehet a háttérben, amelynek ezek az első jelei.

Van azonban itt még két fontos dolog: egyrészt a csapatok jelezték, hogy ők maximum 20 futamos idényben tudnak gondolkodni, mivel anyagilag ennyit bírnak. Másrészről mi lesz a régi, kevésbé modern és látványos versenypályákkal? A kérdés eléggé nyitott, innen a Pálya Széléről annyit lehetne mondani, hogy vagy megújulnak, mint ahogyan idén tette azt a legendás Silverston-i pálya, vagy pedig a helyükbe fog lépni egy új, egzotikus, látványosabb helyszín. A Magyar Nagydíjnak egyelőre egészen jó szerződése van, de ha Palikék nem igyekeznek eléggé, akkor bizony minket is könnyedén kiírnak a naptárból!


Címkék: forma 1 boxutca ecclestone versenypálya

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apalyaszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr241957141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kedves blogíró,

A Marosvásárhelyi Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem hallgatói vagyunk, jómagam és további 4 csapattársam. Egy tantárgyunkhoz kapcsolódóan kutatást végzünk, melynek témája blogírás motivációs háttere.
Ennek elvégzésére bloggereket szeretnénk megkérdezni és blogokat elemezni. Szeretnénk ha ön is hozzátudna járulni a kutatás elömeneteléhez, olyanképpen hogy válaszol néhány kérdésünkre.
A válaszadás mindenképp fonos lenne, hiszen kutatásunk csak igy lehet reprezentativ, ha valódi bloggerek, valódi inditattatását mérjük fel.
Visszajelzését elöre is köszönjük!
Kedves Noémi!

Köszönjük a megkeresést, szívesen állunk rendelkezésedre, kérlek, hogy a kérdéseket, további információkat küldd ide:

apalyaszelen[kukac]gmail.com

Köszi, és várjuk a jelentkezést!

Üdv,
A pálya szélén csapata