bemutatkozás | sportmarketing | sportgazdaság | heti magyar | boxutca | 5 fogas kérdés | a hét embere

Facebook

Partnereink

Icezone.hu
Sportmarketing
Sportforrás

Friss topikok

  • pizarro: nem ő vitte az Európai Bíróság elé Előzetes döntéshozatali eljárás volt... (2012.06.17. 18:50) Hohó, te ma nem játszol kisapám!
  • 1116001: Közben a teljes csapat egy emberként állt ki Nagy Laci és a levél mellett. Az egész hasonlít Bodr... (2010.11.05. 18:53) Adios, nagylaci!
  • Don Fender: Lassan már illene a Face Teamről is írni egy cikket (esetleg interjút készíteni). (2010.10.09. 12:18) USA a kosárlabdavilág tetején
  • fefus: Tetszett a cikk! Voltak benne számomra új dolgok is! Viszont ha a focit meg szeretnénk menteni, va... (2010.08.07. 19:44) "Föltámadott a tenger..."
  • iFi: @fefus: köszönöm a véleményt! S valóban ez egy igen feszített, de nem túlzottan hangoztatott téma.... (2010.08.03. 14:47) Örök vita - tabu téma?

Licenc

Creative Commons Licenc

A Tigris visszatért

mcjosh 2010.04.14. 14:00

Néhány hete még kevesen fogadtak volna arra, hogy a golf-fenomén Tiger Woods csillaga valaha is újra magasan fog ragyogni. Nos, Woods azóta nemcsak a reklámokba, hanem a pályára is visszatért és megkezdte korábbi világelső pozíciói visszahódítását.

Tavaly november végén arról adtak hírt az ügynökségek, hogy Tiger Woods floridai otthona közelében kisebb autóbalesetet szenvedett, amelyből felesége, az egykori modell, Elin Nordegren mentette ki és könnyebb sérüléseit kórházban kellett ellátni. Az első nagy riadalom után napvilágot látott, hogy mielőtt a sportoló autóba ült, a pár csúnyán összeveszett, mert kiderült, hogy a Woods többször is megcsalta nejét. A vita valószínűleg a tettlegességig fajult, és a golfozó ennek következtében vesztette el uralmát a jármű fölött.
Néhány nap alatt nők sora jelentkezett, akik azt állították, viszonyuk volt a sztárral. Felesége válni akart, a sajtóban már minden idők legdrágább – 300 millió dollár értékű – sportolói válásáról cikkeztek. Az addig minta-családapának tartott Woods-ot kikezdte a média, magánélete romokban hevert, szponzorai többsége – köztük az Accenture, az AT&T és a Gatorade – elhagyta, vagy minimálisra korlátozta szerepeltetését a marketing-kommunikációjában. A Tigris ekkor úgy gondolom jó döntést hozott: ideiglenesen visszavonult a golftól, hogy megmentse házasságát és rendezni tudja gondolatait.

Ezzel a lépéssel kicsit a háttérbe húzódott, terápiás kezelésre kezdett járni, hogy ellen tudjon állni a nők csábításának. Esélyt adott magának, hogy helyrehozza, amit elrontott, és időt a szponzorainak, hogy eldöntsék kiállnak-e mellette. Teljes mértékben csak az egyik legrégebbi együttműködő partnere, a Nike támogatta a nehéz időkben – mindvégig hittek benne és családjában.
Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy ehhez komoly érdeke fűződött az amerikai sportszergyártó cégnek, mert Woods köré építette jelenlétét a golfban. A számukra 650 - 700 millió dollárt jelentő piacból 30 milliót költenek rá évente és minden kampányuknak központi szereplője. És tudták, ha egyszer visszatér a pályára, minden szem rá szegeződik majd, minden fotó róla fog készülni, és minden kamera őt fogja venni, amely természetesen kiemelt megjelenést biztosít a Nike-nak Woods sapkáján, pólóján, táskáján, labdáján keresztül.

Ahogy telt az idő, és a vihar elcsitult, Tiger először hosszú hallgatását törte meg egy bocsánatkérő nyilatkozattal, amelyben mindenkit biztosított karrierje folytatásáról. Később a visszatérés helye és ideje is kiderült: az április eleji US Masters, az év első major versenye, ahol négyszeres bajnoknak mondhatja magát.
Az érdeklődés – ahogyan várható volt – az egekbe szökött. A torna kezdete előtti este a hűséges társ Nike leadta a botrány kitörése óta készített első reklámfilmet Woods szereplésével. A 30 másodperces fekete-fehér filmben a golf-sztár némán néz a kamerába, miközben a háttérben elhunyt édesapja felelősségteljes szavai hallhatók. A rajongókat megosztotta az elhunyt családtag megidézése, de ha belegondolunk, a történtek után nagyon hatásos bűnbánó magatartást tanúsítva lépni újra a világ elé, és ki más kérhet számon egy férfin bármit is, ha nem a példakép, a tanító szerepét betöltő édesapa. A videót közzététele után 700 ezernél többen tekintették meg huszonnégy óra alatt, ami már önmagában véve marketingsiker.

A US Masters első napjának nézettsége rekordokat döntött, bizonyítva, hogy Woods játékára továbbra is milliók kíváncsiak. Az utolsó kétkedők hangjait pedig kitűnő teljesítményével hallgathatja el – és nem hinném, hogy különösebb problémája lesz ezzel, hiszen több mint 5 hónap kihagyás után negyedik helyen végzett a rangos viadalon.
Úgy gondolom, hogy komoly magánéleti válság miatt félbeszakadt elsőrangú sportpályafutás hasonló színvonalú folytatására akkor van lehetőség, ha a kiemelkedő teljesítmény mellé kiemelkedő kommunikáció is társul. Tiger Woods még csak a visszatérése első lépésit tette meg, de minden feltétel adott hozzá, hogy visszahódítsa rajongóit, szponzorait, rekordjait.


Címkék: tiger woods sportmarketing

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://apalyaszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr841918939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.