bemutatkozás | sportmarketing | sportgazdaság | heti magyar | boxutca | 5 fogas kérdés | a hét embere

Facebook

Partnereink

Icezone.hu
Sportmarketing
Sportforrás

Friss topikok

  • pizarro: nem ő vitte az Európai Bíróság elé Előzetes döntéshozatali eljárás volt... (2012.06.17. 18:50) Hohó, te ma nem játszol kisapám!
  • 1116001: Közben a teljes csapat egy emberként állt ki Nagy Laci és a levél mellett. Az egész hasonlít Bodr... (2010.11.05. 18:53) Adios, nagylaci!
  • Don Fender: Lassan már illene a Face Teamről is írni egy cikket (esetleg interjút készíteni). (2010.10.09. 12:18) USA a kosárlabdavilág tetején
  • fefus: Tetszett a cikk! Voltak benne számomra új dolgok is! Viszont ha a focit meg szeretnénk menteni, va... (2010.08.07. 19:44) "Föltámadott a tenger..."
  • iFi: @fefus: köszönöm a véleményt! S valóban ez egy igen feszített, de nem túlzottan hangoztatott téma.... (2010.08.03. 14:47) Örök vita - tabu téma?

Licenc

Creative Commons Licenc

A szabadidősport jövője

Fásy Mulató 2009.11.09. 23:59

A cikksorozat negyedik részében megoldást ajánlunk arra, hogyan lehetne nagyobb szabadidősport-fogyasztásra ösztönözni az embereket. Sportolási csekk, munkahelyi sport, és gerillamarketing, sokkoló videó a végén.

Az előző posztokból megtudhattuk mekkora lecsóban is van a magyar szabadidősport, milyen magyar és nemzetközi és magyar kampányokkal próbálkoznak/unk. A nem sportolás fő oka az idő, valamint a pénz hiánya volt. Az igazi probléma azonban a motivációban keresendő. Következzenek tehát olyan megoldási javaslatok, amelyek a motivációs tényezőt befolyásolják, reméljük pozitív irányba.

Sportolási csekk

Az ötlet alapja a Sport XXI. Nemzeti Sportstratégiából (mert ugye köztudott, hogy van nekünk ilyen) származik. Lényege, hogy az üdülési csekkhez hasonlóan, a munkáltatók adómentes béren kívüli juttatásként adják a munkavállalóknak. A sportolási célja is ugyanez lenne, minél több helyen lehetne ezzel sportszolgáltatást fizetni. Az ötlet önmagában jó, de sajnos nem minden vállalat biztosítja dolgozói számára ezt a jutalmat, és a mostanában kialakult adózási viták sem tesznek jót az amúgy pozitív megítélésének. A "mi" megoldásunk a cafeteria rendszerhez (hidegétel, ajándék, tanévkezdési) hasonlító sportolási utalvány lenne, melyet negyedévente kapnának a munkavállalók, névre szóló lenne, de a családtagoknak átruházható lenne. Így ha anyunak nincs kedve/ideje elmenni sportolni, akkor a gyerkőc is lesportolhatja, ami jár nekik. Attitűdformálásnak mindenesetre nem lenne rossz.

Munkahelyi sport

Bár külföldön egyre népszerűbb ez az elfoglaltság, Magyarországon még nem nagyon tudott gyökeret verni ez a kezdeményezés. Nálunk csak a multik, vagy a nagyobb vállalkozások jöttek rá arra, hogy a lelkileg és testileg is épp ember nagyobb termelésre képes, szemben az elhízott, depressziós társával. Az Európai Uniós integráció egyik fontos lépése kell hogy legyen az a felismerés, hogy rengeteg fejlesztési pályázat áll rendelkezésre a vállalatok, vállalkozások, cégek számára. A számos olyan pályázat van jelenleg is, amely akár 100%-os finanszírozással bír a munkahelyi sport elterjesztése végett. Ebben a szegmensben tehát óriási potenciál rejtőzik még.

Gerilla akciók

Végül következzenek olyan külföldi akciók, amelyek a motivációs bázist (és mást is) próbálnak megszólítani. Sajnos az egyetlen üdítő példa minderre továbbra is a nincsde.hu egész éves kampánya tud lenni, mással nem nagyon találkokzunk. Így marad a külföld, végére egy olyan videó, ami egyszerre megdöbbentő és hatásos. Olyan, amivel lehet eredményt elérni. Szerintünk.

Íme:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Akkor következzen a Nike videó, ami tényleg durva, de szerintünk hatásos:

 

Köszönettel tartozunk a Dénes-Keserű tanulmánynak, mely a sportfinanszírozás magyarországi helyzetét taglalja, és a grafikonokat, adatokat onnan vettük kölcsön.


Címkék: sportmarketing szabadidősport

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apalyaszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr551514092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ötletes kis reklámok.

szerintem az is elég ösztönző lehet, ha
racemachine.blog.hu/
ilyen blogokat olvas az ember.
10nap alatt 1800 km bicó, 38km úszás, 422 km futás.Mexikóban.
a reklámkreatívok is ismerősök valahonnét....
ha már Dénesnek fejet hajtotok, a reklámoknak is van forrásuk, nemdebár???:)
A reklámok külföldi marketing oldalakról vannak, azonban az ötlet, hogy miért pont ezek kerüljenek ide, valóban valaki mástól van, akinek természetesen itt és most fejet hajtunk, és elnézést kérünk, ha hátrányos megkülönböztetést érzett felfedezni. :)
nem kell olyan sokat hajbókolni, még megfájdul a derekad:)

csak arra akartam utalni, hogy ezeket is vettétek valahonnét: adsoftheworld, creativity, adblogarabia, adfreak, etc. - ezeket is kell jelölni:) hüpp.
Általában ki szoktuk tenni, de mivel minden plakáton jól látni a forrást, gondoltam megspórolom. :)