bemutatkozás | sportmarketing | sportgazdaság | heti magyar | boxutca | 5 fogas kérdés | a hét embere

Facebook

Partnereink

Icezone.hu
Sportmarketing
Sportforrás

Friss topikok

  • pizarro: nem ő vitte az Európai Bíróság elé Előzetes döntéshozatali eljárás volt... (2012.06.17. 18:50) Hohó, te ma nem játszol kisapám!
  • 1116001: Közben a teljes csapat egy emberként állt ki Nagy Laci és a levél mellett. Az egész hasonlít Bodr... (2010.11.05. 18:53) Adios, nagylaci!
  • Don Fender: Lassan már illene a Face Teamről is írni egy cikket (esetleg interjút készíteni). (2010.10.09. 12:18) USA a kosárlabdavilág tetején
  • fefus: Tetszett a cikk! Voltak benne számomra új dolgok is! Viszont ha a focit meg szeretnénk menteni, va... (2010.08.07. 19:44) "Föltámadott a tenger..."
  • iFi: @fefus: köszönöm a véleményt! S valóban ez egy igen feszített, de nem túlzottan hangoztatott téma.... (2010.08.03. 14:47) Örök vita - tabu téma?

Licenc

Creative Commons Licenc

Mitől dagad(t) a magyar?

Fásy Mulató 2009.10.05. 10:00

Szabadidősporttal folglalkozó cikkünk harmadik részében szemügyre vesszük az átlag honpolgárt. Milyen kifogásokat találunk ki magunknak és másoknak? Hogyan próbál meg segíteni a civil szféra nekünk? Rengeteg ötletes és vicces videóval érkezünk.

 Az egy főre jutó sportfogyasztást tekintve egy állampolgár 900-1500 forintot költ szabadidősportra egy hónapban. Ez az összeg semmire se elég, még az éves összegből is nehéz lenne egy normális futócipőt vásárolni. A kifogások között a legtöbben a pénz és az idő hiányát említik. Mindkét tényezővel nehéz vitatkozunk, hiszen senki pénztárcájában nem turkálhatunk. Azonban saját magunkból kiindulva, arra van időnk, amire szánunk. Ha valakinek nem ér meg heti 3-4 órát az egészsége, nem hajlandó az egészséges életmódra 5000-10000 Ft-ot szánni havonta, az csak önmagának köszönheti. A tényleges ok véleményem szerint a motiváció hiánya,  valamint a kevés civil kezdeményezés lehet. Ez év nyaráig a legnagyobb országos szervezetnek, a Magyar Szabadidősport Szövetségnek nem volt honlapja. Mondjuk a körülbelül 700 millió forintos állami támogatásból nem is jönne ki egy profi weblap. Zárójel bezárva.

Médiaunió és külföld

A Médiaunió olyan kezdeményezés, amely jelentős társadalmi változásokat előidéző, jelentős témákban egész évesz éves reklámkampányt folytat. A 2009-es évben a téma az egészséges életmód. A Médiaunió 5 milliárd forint értékű reklámfelületet kapott, amit próbál minél több kommunikációs csatornán értékesíteni. A kampány fő üzenete a "Nincs de!" mondat lett, ez a kampány kezdeti negatívabb részében is megjelent, és most is, amikor már a pozitív változásokért kampányolnak. Íme néhány példa:

Sport és táplálkozás, bevezető kampány:
 

A szeptember végétől futó új kampányfilm (A mulatós Rocky nagyon rongál :))

 

 Végül de nem utolsó sorban következzenek a külföldi példák. A kanadaiak úgy gondolják, hogy a sportkészségek egyben életkészségek is. Ebből láthatunk három nagyon vicces példát, bár a kivitelezés lehetne jobb, a szinészek mindenért kárpótolnak. :)

 

 

A következő rész tartalmából

Nem lenne szép tőlünk, ha a sok fikázás után nem esne szó arról, hogyan kellene a magyar helyzetet orvosolni. Sorozatunk befejező részéből tehát kiderül, hogyan lehetne megoldást találni erre e roppant fontos kérdésre. Hamarosan itt, a Pálya Szélén.


Címkék: rekreáció szabadidősport sportszociológia

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apalyaszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr371425164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó poszt. Van még több sportos image-film is:)
Konkrétan jó :) A kanadai videók (főleg az első meg a harmadik) meg szintén mulatságosak :D
@Bery: Kérném akkor a linket ide vagy privibe, hátha az is megér egy posztot! :) Előre is köszi.
Van ugye pl: a Nike-os (kerekesszékben ülő srác nyomja a sódert, hogy miért nem sportolnak az emberek)

Meg létezik egy sor print, közterület-kreatív is, amely a sportos életmódra akarja felhívni a figyelmet egy "sokkoló" vizuális elem segítségével.