bemutatkozás | sportmarketing | sportgazdaság | heti magyar | boxutca | 5 fogas kérdés | a hét embere

Facebook

Partnereink

Icezone.hu
Sportmarketing
Sportforrás

Friss topikok

  • pizarro: nem ő vitte az Európai Bíróság elé Előzetes döntéshozatali eljárás volt... (2012.06.17. 18:50) Hohó, te ma nem játszol kisapám!
  • 1116001: Közben a teljes csapat egy emberként állt ki Nagy Laci és a levél mellett. Az egész hasonlít Bodr... (2010.11.05. 18:53) Adios, nagylaci!
  • Don Fender: Lassan már illene a Face Teamről is írni egy cikket (esetleg interjút készíteni). (2010.10.09. 12:18) USA a kosárlabdavilág tetején
  • fefus: Tetszett a cikk! Voltak benne számomra új dolgok is! Viszont ha a focit meg szeretnénk menteni, va... (2010.08.07. 19:44) "Föltámadott a tenger..."
  • iFi: @fefus: köszönöm a véleményt! S valóban ez egy igen feszített, de nem túlzottan hangoztatott téma.... (2010.08.03. 14:47) Örök vita - tabu téma?

Licenc

Creative Commons Licenc

A MINI újra versenyez

Dr. Robin Masters 2010.07.28. 19:23

Régóta pletykálták, hogy a jövő évben teljesen megváltozó WRC szériába visszatér egy híres márka, amely korábban már bizonyított a ralli világában, méghozzá nem is kevés sikerrel. Ma már mindez hivatalos, a jövő évi szezonban a MINI visszatér a ralliba.

 

Az F1 után az egyik legnépszerűbb motorsport, a World Rally Championship 2011-től jelentős változásokon esik át. A jelenlegi autók és az általuk használt technika végleg a múlté lesz, jövőre már a Super2000-es szabályok szerinti kisebb, könnyebb, de a mostaniakhoz hasonló teljesítményű versenyautók indulnak a futamokon. A Citroën az új DS3, a Ford a Fiesta, a Skoda a Fabia 1,6 literes változatával áll a rajtvonalra, az új kihívó pedig a MINI lesz. Az angol márka a híres Prodrive csapattal összefogva építette meg újkori versenyautóját a Countryman modellből, amely utcai változata idén ősszel lép piacra.

Az autót már 2009 óta fejlesztik, és teljes egészében megfelel az FIA Super2000-es előírásainak. A jövő évi szezonban fog először bemutatkozni élesben, igaz akkor még nem a teljes szezont fogják vele végigcsinálni, csupán néhány kiválasztott versenyen vesznek vele részt. Négyhengeres, 1,6 literes turbós motor hajtja majd mind a négy kereket, az új előírások által így ebben a szériában induló csapatok kb. 25%-os költségmegtakarítást érhetnek el, úgy, hogy nem kell lemondanunk a látványos futamokról.

 

1967-ben Raulo Aaltonen nyert a MINI-vel a Monte Carlo Rally-n

A MINI egyébként már bő 40 évvel ezelőtt is bizonyított a ralliban. Anno 1965-ben és 1967-ben is megnyerték a legendás, 4000 km hosszú Monte Carlo Rally-t. Ott jóval erősebb autókat győztek le az akkori kisautóval, mint pl. a V8-as Fordokat. David Richards, a Prodrive igazgatójának célja, hogy az új versenyautó is "ralli megszállottak millióinak legyen a kedvence".

Az új szabályoknak és a csökkenő költségeknek köszönhetően remélhetőleg egyre több márka visszatér majd ebbe az igazán izgalmas versenybe, gondolok itt többek között a Lancia, az Opel, a Mitsubishi és a Toyota márkákra, amelyek tovább színesíthetnék a vélhetően izgalmas jövőbeli versenyhétvégéket.


Címkék: mini rally boxutca wrc

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://apalyaszelen.blog.hu/api/trackback/id/tr432183171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.