Zajlik a világ legfontosabb sporteseménye. Július 11-én egy csapat, egy nemzet lesz az, aki a feje fölé emelheti a 36 centiméteres, 18 karátos, arany világbajnoki trófeát és kivívhatja a földkerekség labdarúgást kedvelőinek a tiszteletét.
Az olasz szobrász, Silvio Gazzaniga elmondta, hogy nem tartja magát hatalmas futballfannak, de a világbajnoki döntőt biztosan figyelmemmel követi majd, mivel kíváncsi, hogy melyik együttes mutatja majd az ég felé a 6,175 kilogrammos trófeát, melyet 1971-ben tervezett meg a művész. Abban az időben a trófea értéke körülbelül 50 000 dollár környékén mozgott, azonban mára már ez az összeg a 10 millió dollárt is elérheti.
Cash4Gold, a világ első számú aranyfelvásárlója a közelmúltban kijelentette, hogy a szobrocska olvasztási értéke megduplázódott a 2006-os németországi világbajnoksághoz képest. Az arany árának az emelkedése azt jelentette, hogy a trófea olvasztási értéke 96 476 dollárról, megdöbbentő mértékben, 187 761 dollárig növekedett. Az olvasztási érték a tényleges nemesfém mennyiség, amit tartalmaz egy bizonyos tárgy, illetve amit újra lehet hasznosítani egy vállalat számára, mint például Cash4Gold, azonban ezek a cégek nem veszik figyelembe a dekoratív, művészi és történelmi értékeket.
Annak ellenére, hogy igen értékes, a trófea „felépítése” elég egyszerű. A labdarúgás – a trófea tetején – hasonló a világhoz, melyet az emberi alakok feltörekvő hadának támogatottsága egészít ki. A szobrász nem szerette volna túl bonyolítani a szobrot, mivel az csökkentette volna a tárgy okozta hatást. A trófea, a győzelem jelképe, elképzelhetetlen magasságokba juttatja birtoklóját, és ennek köszönhetően ezen ereklye minden labdarúgó vágyálmává vált.
A FIFA komoly biztosítást kötött a kupára, de értéke ennek ellenére is felbecsülhetetlen, mivel e becses tárgy pótolhatatlan. A FIFA olyannyira óvja a trófeát, hogy a világbajnoki címet megszerző csapat is csupán egy másolattal térhet haza.
A Nemzetközi Labdarúgó Szövetség megadja a módját a trófea mozgatásának is. A FIFA a híres Louis Vuitton divatcéget kérte fel, hogy készítse el a kupa szállításához szükséges tároló dobozt. A Louis Vuitton a megszokott barnás árnyalattal próbálta divatosabbá tenni az arany szobrocskát. A cég, ahogy legtöbb egyedi megrendelését, ezt a kívánságot is az Asniéres-i műhelyben készítette, amely 1859 óta működik. A doboz az elején nyílik, hogy könnyen ki lehessen venni, amikor a július 11-i döntőn átadásra kerül.