A cikksorozat negyedik részében megoldást ajánlunk arra, hogyan lehetne nagyobb szabadidősport-fogyasztásra ösztönözni az embereket. Sportolási csekk, munkahelyi sport, és gerillamarketing, sokkoló videó a végén.
Az előző posztokból megtudhattuk mekkora lecsóban is van a magyar szabadidősport, milyen magyar és nemzetközi és magyar kampányokkal próbálkoznak/unk. A nem sportolás fő oka az idő, valamint a pénz hiánya volt. Az igazi probléma azonban a motivációban keresendő. Következzenek tehát olyan megoldási javaslatok, amelyek a motivációs tényezőt befolyásolják, reméljük pozitív irányba.
Sportolási csekk
Az ötlet alapja a Sport XXI. Nemzeti Sportstratégiából (mert ugye köztudott, hogy van nekünk ilyen) származik. Lényege, hogy az üdülési csekkhez hasonlóan, a munkáltatók adómentes béren kívüli juttatásként adják a munkavállalóknak. A sportolási célja is ugyanez lenne, minél több helyen lehetne ezzel sportszolgáltatást fizetni. Az ötlet önmagában jó, de sajnos nem minden vállalat biztosítja dolgozói számára ezt a jutalmat, és a mostanában kialakult adózási viták sem tesznek jót az amúgy pozitív megítélésének. A "mi" megoldásunk a cafeteria rendszerhez (hidegétel, ajándék, tanévkezdési) hasonlító sportolási utalvány lenne, melyet negyedévente kapnának a munkavállalók, névre szóló lenne, de a családtagoknak átruházható lenne. Így ha anyunak nincs kedve/ideje elmenni sportolni, akkor a gyerkőc is lesportolhatja, ami jár nekik. Attitűdformálásnak mindenesetre nem lenne rossz.
Munkahelyi sport
Bár külföldön egyre népszerűbb ez az elfoglaltság, Magyarországon még nem nagyon tudott gyökeret verni ez a kezdeményezés. Nálunk csak a multik, vagy a nagyobb vállalkozások jöttek rá arra, hogy a lelkileg és testileg is épp ember nagyobb termelésre képes, szemben az elhízott, depressziós társával. Az Európai Uniós integráció egyik fontos lépése kell hogy legyen az a felismerés, hogy rengeteg fejlesztési pályázat áll rendelkezésre a vállalatok, vállalkozások, cégek számára. A számos olyan pályázat van jelenleg is, amely akár 100%-os finanszírozással bír a munkahelyi sport elterjesztése végett. Ebben a szegmensben tehát óriási potenciál rejtőzik még.
Gerilla akciók
Végül következzenek olyan külföldi akciók, amelyek a motivációs bázist (és mást is) próbálnak megszólítani. Sajnos az egyetlen üdítő példa minderre továbbra is a nincsde.hu egész éves kampánya tud lenni, mással nem nagyon találkokzunk. Így marad a külföld, végére egy olyan videó, ami egyszerre megdöbbentő és hatásos. Olyan, amivel lehet eredményt elérni. Szerintünk.
Íme:
Akkor következzen a Nike videó, ami tényleg durva, de szerintünk hatásos:
Köszönettel tartozunk a Dénes-Keserű tanulmánynak, mely a sportfinanszírozás magyarországi helyzetét taglalja, és a grafikonokat, adatokat onnan vettük kölcsön.